Kameo blogg

Investeringar som skapar    

Bemötande av låntagare och långivare

Bemötande av låntagare och långivare
Kameo Kameo Team

Vi på Kameo stoltserar gärna med att vi är helt onlinebaserade. Vi tror starkt på att minska avståndet mellan låntagare och långivare genom en snabb och smidig process. För att lyckas med detta lägger vi stor vikt vid att vara transparenta med information och lära känna både investerare och låntagare. Här kommer ett dilemma med att vi är onlinebaserade. Hade vi funnits i fysiskt format så hade vi mött våra kunder dagligen, jämför med en kassör på din lokala ICA-butik; hur ska vi lyckas vara en leende kassör eller kassörska utan att faktiskt uppenbara oss rent fysiskt?

Vi vill paketera och leverera en service som tillfredsställer både långivare och låntagare på samma sätt som fysiska serviceleverantörer kan förändra någons dag genom ett bra bemötande. När du besöker vår hemsida www.kameo.se ska du känna dig välkommen och snabbt kunna orientera dig till informationen du söker. En lättorienterad och snygg hemsida är viktigt, men samtidigt sitter vi på Kameo bakom våra datorskärmar och arbetar dagligen med att förbättra och utveckla vår tjänst. Därför vill vi dela med oss av hur vårat arbete internt fortlöper. När du som investerare, eller låntatagare, identifierar ett problem eller har en allmän frågeställning finns möjligheten att ringa in eller maila till oss. På andra sidan telefonlinjen sitter då vår egen supportspecialist Elmer, han arbetar dagligen med att utveckla vår tjänst till det bättre och besitter en stor kunskap kring hur Kameo fungerar. Elmer har varit med på Kameos resa under en lång tid och är uppskattad internt för sin lösningsorienterade och positiva attityd. Nedan följer några frågor och svar med Elmer!

Berätta kort vad du gör på Kameo och hur länge du arbetat där?

Sedan början av 2017 har jag huvudsakligen haft hand om kundupplevelsen. Naturligtvis mycket kundsupport, mail och tekniska funderingar från investerare, men även bakom kulisserna: kundkännedom, att vi arbetar i enlighet med Finansinspektionens regler och säkerställandet av hanteringen av pengar.

Jag är lite av en problemlösare så det händer också rätt ofta att jag får spännande sidoprojekt.

Vilken är den vanligaste frågan du får från investerare?

Det växlar väldigt mycket beroende på vad som är nytt bland våra tjänster och vad som pågår bland våra lån.

Många nya investerare har funderingar om hur det fungerar rent praktiskt: hur funkar det med räntebetalningar, i vilket stadie lånas mina pengar faktiskt ut, hur beskattas mina intäkter?

Annars följer frågorna ganska naturligt våra utvecklingar av tjänsten. Exempelvis om internationella konton när vi lanserade norska plattformen, eller om valutaväxling och avgifter när vi sjösatte växlingstjänsten.

Hur är det att arbeta på Kameo?

Det är varierande och kul! Bland det bästa med jobbet är att det ofta dyker upp nya och unika utmaningar, som ger fina lärdomar att ta med sig vidare i livet.

Men framförallt hela konceptet och crowdfunding-modellen. Rent generellt tycker jag att ju fler som kan vara med desto bättre och det är fint hur Kameo applicerar det till investeringar.

 

Vi säger tack till Elmer! Har ni några frågor går det att komma i kontakt med oss på 08-121 513 65 eller helpdesk@kameo.se. För andra frågor och funderaringar finns vi även på Facebook, Linkedin och Twitter. Tveka inte att ta kontakt om eventuella funderingar!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *